اطلاعیه : پاسخ به سوالات متداول در خصوص انتشار عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب و کارها در شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی

پیرو اطلاع رسانیهای قبلی، این مرکز در راستای انجام مأموریتهای خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف حمایت از حقوق فعالان تجارت الکترونیکی به ویژه مصرف کنندگان و خریداران، اقدام به تدوین شاخصهایی به منظور انتشار سوابق عملکرد کسب و کارها نموده است.
این شاخصها در سه حوزه "سوابق پاسخگویی به شکایات" ، "سوابق مغایرت با دستور العمل نماد" و " سابقه فعالیت کسب و کار" تدوین شده است. در فاز اول اجرا، این شاخصها در کارتابل کسب و کارهای الکترونیکی قابل مشاهده بوده و به منظور اطلاع رسانی به عموم مصرف کنندگان بزودی در شناسنامه اینماد آنها منتشر خواهد شد.
با عنایت به آنکه این مرکز قائل به اهمیت همراهی ذینفعان مربوطه در راستای اجرای اثر بخش این طرح بوده است، لذا پیش از اجرای نخستین گام، اقدام به برگزاری جلساتی با حضور نهادهای دولتی مرتبط و همچنین کسب و کارهای الکترونیکی پیشرو نموده است. طی این جلسات، کسب و کارها سوالات و ابهاماتی در خصوص اهداف و چگونگی اجرا، مزایای نمایش سوابق عملکرد برای کسب و کارها یا مصرف کنندگان، شاخصهای مورد استفاده به منظور نمایش سوابق عملکرد کسب و کارها و غیره داشتهاند.
به منظور رفع این ابهامات و آگاهی بیشتر تمامی ذینفعان از چگونگی اجرای این طرح، این مرکز اقدام به انتشار سند « پاسخ به سوالات متداول در خصوص انتشار عمومی اطلاعات سوابق عملکرد کسب و کارها در شناسنامه نماد اعتماد الکترونیکی» جهت پاسخگویی مناسب به سوالات مطرح شده نموده است. لذا، ضمن تشکر از همکاری و همراهی تمامی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در اجرای این طرح، سند پاسخ به سوالات متداول به پیوست ایفاد میگردد.
خواهشمند است ضمن بررسی سند مذکور، با ارسال پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده خود به آدرس پست الکترونیکیrating@ecommerce.gov.ir، این مرکز را در اجرای این ماموریت یاری فرمائید .شایان ذکر است مراحل بعدی اجرای این طرح در حال تدوین بوده و انشالله به زودی نهایی خواهد شد.